Re: [MISC] CD tælle r webside i luften

On 10-Dec-2000, Martin Bgelund wrote:

> Hmm. Grunden til at jeg bragte bilafgifter ind i billedet var _netop_
> for at vise at der er eksempler på at folk skal betale en afgift,
> _selvom_ de _ikke_ gør noget ulovligt! At lovlige kopister skal betale
> en afgift kan således _ikke_ betragtes som bevis på at de bliver beskyldt
> for en forbrydelse.
> Det er således dig der mangler at fatte noget, så måske burde du bande af
> dig selv?
> Jeg synes du skal læse det oprindelige indlæg igen.

Det er dig, der misforstår noget.

Afgiften på CD'er kommer fordi man forsøger at komme problemerne med
piratkopiering til livs, ergo betaler alle for nogle mennesker
kriminalitet.

Når du taler om biler betaler alle en given afgift baseret på hvor meget
bilen forurener (hvilket er rimmelig let at måle), hvor meget brændstof
du bruger; disse ting går blandt andet til at vedligeholde vejnettet og
så videre = Ingen kriminalisering af brugerne.

Det er det grundlæggende princip der er problemet.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>