Re: [MISC] CD tælle r webside i luften

----- Original Message -----
From: "Martin Bøgelund" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Sunday, December 10, 2000 10:22 AM
Subject: RE: [MISC] CD tælle r webside i luften

>Hmm. Grunden til at jeg bragte bilafgifter ind i billedet var _netop_
>for at vise at der er eksempler på at folk skal betale en afgift,
>_selvom_ de _ikke_ gør noget ulovligt! At lovlige kopister skal betale
>en afgift kan således _ikke_ betragtes som bevis på at de bliver beskyldt
>for en forbrydelse.
>Det er således dig der mangler at fatte noget, så måske burde du bande af
>dig selv?

Jeg mangler ikke at fatte noget, men det gør du ydeligt.
Du sammenligner en lovlig ting med en ulovlig ting. Det er som at
sammenligne æbler og pære.
I bilens tilfælde betaler du en afgift for at få en service til
rådighed(nemlig at køre på de offentlige veje).
I CD'ens tilfælde betaler du en afgift fordi de musikbranchen er for snot
dumme til at gøre noget ved det problem der er og derfor afstraffer de
kollektivt, uden at stille nogen service til rådighed.
Det kan da for pokker ikke være så svært at forstå hvad forskellen på de to
ting er.
Ved den ene får du en service, ved den anden får du ikke en hat.

Det svarer til at gå forbi et supermarked og skal ebtale en afgift uden at
få noget for den.

>Jeg synes du skal læse det oprindelige indlæg igen.

Er hermed gjort og det er stadigvæk dumt.

- Michael