Re: [MISC] CD tæller webside i luften

----- Original Message -----
From: "Martin Bøgelund" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Sunday, December 10, 2000 10:34 AM
Subject: RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>Hvis du sælger et softwareprodukt, og samtidig på emballagen skriver
>at det er pløkumuligt nogensinde at opnå nogen form for support, og
>stiller det ved siden af et tilsvarende produkt med service og support,
>vil den uerfarne/naive bruger nok tendere til at købe produktet med
>support. (Mulighed for) support _er_ value added til et produkt, og kan
>således ikke udelukkes fra salgsprisen.

tjaa...det her bliver påstand mod påstand. Men jeg er meget overbevist om du
tager fejl.
De eneste som rigtig går ud og køber ekstra support er som regel firmaer.
Det er de færeste private som betaler 999 kr i timen plus moms for at få en
person til at yde en eller andne form for support. De kender som regl én som
kender én som kan hjælpe. Tro mig, jeg har før brugt en del tid på at blive
kontaktet af én som kender én som kender mig som sikkert kunne hjælpe. De
fleste køber heller ikke softwaren idag, da de færeste har lyst eller råd
til at købe en officepakke til kr 5000. Dette sker endda i stor stil i det
offentlige også. Både skoler, komuner m.m. har piratkopier i meget store
tal.

Så nej, brugeren er ligeglad med support(de fleste), da de ikke ønsker at
betale for den alligevel. Forøvrigt skriver man jo ikke uden på pakker at
hertil ydes ingen support, hvis det er tilfældet. Man sælger et produkt.

- Michael