Re: [MISC] CD tæller webside i luften

----- Original Message -----
From: "Martin Bøgelund" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Sunday, December 10, 2000 10:48 AM
Subject: RE: [MISC] CD tæller webside i luften

>Jeg bad om en metode til at stoppe piratkopiering, ikke en metode til at
>gøre dig glad. At droppe afgiften har jeg svært ved at se stopper
>piratkopiering og giver kompensation til rettighedshaverne. Gider du at
>forklare den sammenhæng?

Havde jeg den metode var jeg meget rig idag.
Men fortæl mig så hvordan du stopper mord? Det kan du heller ikke. Du kan
kun opklare dem når de er sket eller forsøge på det.
Forøvrigt så stopper piratkopieringen jo ikke med denne afgift. Jeg tror
faktisk slet ikke den ændre sig. Den kører videre som hidtil. Enten køber
piraterne CD'erne i udlandet eller stiger prisen på en Phrozen, Silver, Tao,
Trunx CD bare med 4 kr som afgiften er. Dv.s CopyDan har opnået ikke en pind
med hensyn til kopieringen, men de får penge i kassen, hvilket er deres
formål. Du tror vil ikke på at de gør det fordi de vil hjælpe det danske
retssamfund og politi med at komme kopiering til livs?!

>Ja, præcis! Argumentationen må således gå på at musikbranchen selv må
>vise at de beskytter deres ejendom, og ikke på at vi er sure over at der
>er en afgift - det vidste CopyDan nok allerede i forvejen.

Det har de jo netop med denne afgift vist at de ikke er interesseret i. De
er ude efter penge Martin. Ikke en pind andet. Nu tjener de penge ved alle
de CD'er der bliver solgt OG ved afgifter andre steder. Så er de jo bare
ekstraglade.

- Michael