Re: [MISC] CD tælle r webside i luften

----- Original Message -----
From: "Martin Bøgelund" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Sunday, December 10, 2000 11:00 AM
Subject: RE: [MISC] CD tælle r webside i luften

>Du har stadig ikke forstået, så nu skærer jeg det ud i pap:
>Er det ulovligt at køre i bil? Nej.
>Skal man betale afgift for at køre i bil? Ja.
>Er det ulovligt at købe en brændbar CD? Nej.
>Skal man betale afgift for at købe en brændbar CD. Ja.
>
>Jeg sammenligner noget lovligt med noget lovligt. Det må ifølge din
>logik svare til at sammenligne æbler med æbler.
>Hvad er så lige det _jeg_ mangler at fatte?
>Hvad er det _du_ hidtil har troet du har fattet?

Hvis du for pokker ikke havde skåret min pointe ud af det du svarede på så
stod det der sort på hvidt. Læs det!

Jeg siger at man betaler afgift på en bil fordi man får en service til
rådighed. Servicen er at få lov til at køre på offentlige veje og forurene
med sin bil.

Jeg betaler en afgift på CD'er, men jeg får INTET tilbage. Jeg får ikke lov
til at kopiere, jeg får ikke adgang til musik fra de kunstnere som får de
penge min afgift ligger i CopyDan's kasse osv.

DET er pointen. Forstå det dog!
Og lad da for pokke vær med at klippe min pointe ud når den stod lige neden
under det du havde svaret på.

Forskellen er Martin, at det ene sted bliver jeg ikke straffet. Der betaler
jeg for en ydelse. Det andet sted bliver jeg straffet fordi jeg betaler en
afgift uden at få noget tilbage. Nu har vi kaldt den afgift længe, men du
kunne ligeså godt kalde den en bøde, fordi det er hvad den er.

Ja selv når jeg betaler bøder til poltiet får jeg noget til gengæld. De går
nemlig til statskassen som igen kan bruge dem til skattenedsættelser,
hjemmepleje osv.

- Michael