RE: [MISC] CD tæl l e r webside i luften

Det er min opfattelse, at det var der. Der var en der listede eksempler
på kriminel anvendelse af en bil, og at disse forseelser var forbundet
med en bøde/afgift hvis de blev opdaget. Derefter blev det nævnt at man
betalte en bøde/afgift for køb af CD'er, men i modsætning til de
listede bileksempler var købet ikke kriminelt, hvorfor så afgiften?
Dertil var mit svar, at det faktum at man betaler en afgift, ikke er
bevis for at man bliver anset som kriminel - og at vægtafgiften er et
eksempel på en ikke-kriminaliserende afgift.

>Det folk siger er at vi skal betale for noget uden at få en service for
>pengene. Når man ikke får en service så er det i dette tilfælde forid man
>bliver straffet. Alle de andre afgifter der nævnes er fordi du får en vare
>eller service til gengæld.

Det er faktisk en god sondring mellem kriminaliserende og ikke-
kriminaliserende afgifter.

Martin

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)
"Ich bin ein Penguiner!"