RE: [MISC] CD tæller webside i luften

!!! Og hvorfor erkendte han det? Fordi han blev forhørt af politiet!
Og hvorfor blev han forhørt af politiet? Fordi de kunne finde frem til
ham.
Og hvorfor kunne de finde frem til ham? Fordi mord er så pokkers svært
at holde skjult, selv uden et lig.
Og hvad har det med CD afgiftsdiskussionen at gøre? At man ikke ukritisk
kan sammenligne en skjult forbrydelse (piratkopiering) med en ikke-skjult
forbrydelse (mord).

>Indtil han gjorde det stod politiet på fuldstændig bar bund, da de ikke
>havde noget at gå efter.

Præcis - de havde intet men kunne alligevel opklare mordet, fordi mord
ikke kan holdes skjult særlig godt. De døde blev jo savnet, og derfor
opstod der en sag.
Hvis jeg piratkopierer en CD er der ingen der savner noget konkret, og
derfor er der heller ingen sag til at begynde med.
Skjult vs ikke-skjult.

>Hvis en pirat erkeneder at have lavet kopier så er forbydelsen også uhyr let
>at opklare. Den holder ikke. Prøv igen.

Den holder. Hvordan opdager man at et mord finder sted?
Hvordan opdager man at en piratkopiering finder sted?

>Det er jo ikke kun selve kopieringen der er ulovlig, det er også brugen af
>kopi'en bagefter. Denne bruges måske ofte ikke altid i ens eget hus.

Nej. Men  ejeren af CD'en har valget mht om han vil tage den risiko at
føre piratkopien ud i offentligheden. Det er således ikke tvingende
nødvendigt for en piratkopi-indehaver at gøre opmærksom på sin
forbrydelse.
En morder har intet valg mht om hans mord vil medføre at offentligheden
bliver opmærksom på ham. Bliver offeret savnet, ja, så bliver det savnet,
uanset hvor godt han gemmer liget.

Martin

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)
"Ich bin ein Penguiner!"