RE: [MISC] CD tælle r webside i luften

>Ja, men du kan bare ikke bringe bilafgifter ind i billedet, fordi
>bilafgifterne gaar til daekning af:
>slid paa veje
>slid paa miljoet
>der er afgift paa benzin ja, men det er til daekning af slid paa miljoet
>og veje. Desuden gaar afgiften til samfundet, ikke til en privat
>virksomhed.

Det var en anden der bragte "kriminelle" bilafgifter ind i billedet;
bøder for spritkørsel, hastighedsverskridelse osv. Jeg bragte derfor
eksemplet med vægtafgift ind, for at vise at en afgift ikke er
ensbetydende med kriminalisering af betaleren - ikke andet.

>Kun skyldige skal straffes, ingen uskyldige maa straffes, at det saa
>betyder at skyldige maa gaa fri, det er bare aergeligt.

_Hvis_ vi betragter CD-ROM afgiften som en straf (jeg betragter det ikke
som en straf, idet det er en afgift og ikke en bøde), så strider den
ganske rigtigt endnu mere mod dansk retspraksis end den gør i forvejen;
nemlig princippet om at hellere 10 skyldige der går fri, end 1 uskyldigt
dømt.

Martin

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)
"Ich bin ein Penguiner!"