IExplorer vs. Netscape

Hej Sslug'ere

Linux er for mig rimeligt nyt, jeg har arbejdet med det et par
måneder nu. Og jeg er helt vildt begejstret for ideen om
opensource og hele samfundet bag (eks. sslug).
Samtidig laver jeg HTML og web-design, og oplever en klar
overlegenhed i IExplorer mht. visning og fortolkning af mine
sider. Jeg synes det er væsentligt nemmere at programmere til
IEx end til Netscape, og flere af mine venner er enige med
mig.

Jeg har nu to spørgsmål:

Er det rigtigt at jeg fornemmer en vis skepsis overfor den
gratis IExplorer og hvad skyldes det?

Kan man få IExplorer til linux?

Og så lige til sidst: Hvad findes der egentlig af browsere til
visning af grafisk layout(udover IEx og Netscape)?

Mvh.
- Jeppe