RE: [MISC] IExplorer vs. Netscape

> Det er folk som dig og dine venner der sammen med
> hele den store flok af
> computerignorante såkaldte webdesignere kaster sig
> ud i M$ Frontpage og
> lignende skod wysiwyg programmer. Programmer der er
> mere eller mindre
> designet til at underminere standarderne på nettet.
> M$ vil gerne
> kontrollere internettet (se f.eks. deres .NET
> strategi som man lidt
> polemisk kan kalde en endlösung). Enhver der laver
> en resource på
> internettet der kun virker med M$ hjælper dem og er
> [...]

Jeg kan godt se din pointe, og jeg vil gerne understrege at
jeg _ikke_ bruger wysiwyg som frontpage, af samme grund som du
nævner.
Men min pointe er bare at jeg gerne vil lave noget på nettet,
som er en lille smule indbydene, rart at se på, og jeg vil
gerne have nogenlunde kontrol med indholdets visning. Men hvis
jeg f.eks. skriver WIDTH="4", finder netscape ret ofte på af
vise en ganske anden bredde, og det har jeg lidt svært ved
dels at forstå, dels at acceptere. Det samme sker med nested
tables, netscape viser tit de mærkeligste ting - eller slet
intet!
Du har ganske ret i at jeg bør sætte mig ind i HTML 4.01
standarden, og det kan da være at jeg forstår det bedre
bagefter.

> Enhver der laver sider til internettet bør checke dem med
> validator.w3c.org

Jeg kendte faktisk ikke til validator.w3c.org før nogen
postede det her igår, og jeg glæder mig ligefrem til at få
tjekket alt mit lort og få det rettet på plads og se hvad der
sker!

> IExplorer og Netscape er IKKE designet til GRAFISK
> layout, men derimod til
> hypertekst, som netop er karakteriseret ved et
> LOGISK layout.

Jeg vil såmen gerne lave et logisk layout, jeg har bare svært
ved at fange logikken i Netscape.

> Undskyld hvis jeg lyder lidt bidsk, men lige præcis
> manglende overholdelse
> af standarder for websider er måske det største
> problem idag. Jeg vil tro
> at henved 90% af alle sider indeholder større eller
> mindre fejl. Det kan
> gå ved private sider men at offentlige institutioner og
> erhversvirksomheder vil være sådant et makværk
> bekendt fatter jeg ikke og
> det irriterer mig en del

Det kan jeg godt forstå, og det skyldes nok (delvist) 2 ting:
Den organisatoriske verdens manglende evne til at promovere
sig selv og sine synspunkter (bla. tror jeg ikke der er
særligt mange der kender til validatoren).

En ordentlig browser - der kan det den skal kunne (som er
opensource)!
Hvad er det, der gør det så forbandet svært at lave en
ordentlig browser?

Tak for dit svar! Jeg kan godt tage den bidske tone (det var
nu ikke så slemt) når den har et reelt indhold. :-)

- Jeppe