Re: [MISC] IExplorer vs. Netscape

"Michael" <sslug@sslug> skrev:

> From: "Sune Rastad Bahn" <sslug@sslug>

> Nej. Idéen er god nok, men problenmet er netop at browserne ikke overholder
> standarderne. Dvs. man tjekker sit kode og laver det efetr standarderne.
> Resultat: lortet vises ikke ordentligt i nogen browsere.

Hvilket leder mig over på noget som tit har undret mig meget. Hvordan
kan det være at man i det hele taget, er startet på at lade browsere
"gætte", hvad koden mon betyder?
Ville det ikke være væsentlig lettere for alle, hvis browserne læste
koden, og gjorde præcis som koden viser. Og derved kun kunne vise
korrekt kode.
Sådan fungerer alle andre fortolkere (hvis det er det rigtige ord
her?).

Jeg gad nok se hvad der kom ud af mine ting, hvis alle mine andre
fortolkere "gættede" på hvad jeg mener - i stedet for bare at fortælle
mig at der er noget galt. Her tænker jeg på alt, lige fra C, C++,
Perl, LaTeX osv.

> Så derfor gælder det om at sætte sig ind i de forskelligheder browserne har
> og derved kode uden om dem. Indtil de kan lave noget som overholder
> standarden. :)

Det er lige akkurat det jeg mener - hvis browserne kun kunne vise
korrekt kode, så ville vi også være ud over browsernes forskelligheder
(sådan nogenlunde da).

--
sincerely, Ole Tranberg