Re: [MISC] IExplorer vs. Netscape

On Thu, Dec 14, 2000 at 11:38:52AM +0100, Jeppe Liisberg wrote

[snip]
> Jeg kan godt se din pointe, og jeg vil gerne understrege at
> jeg _ikke_ bruger wysiwyg som frontpage, af samme grund som du
> nævner.
> Men min pointe er bare at jeg gerne vil lave noget på nettet,
> som er en lille smule indbydene, rart at se på, og jeg vil
> gerne have nogenlunde kontrol med indholdets visning. Men hvis
> jeg f.eks. skriver WIDTH="4", finder netscape ret ofte på af
> vise en ganske anden bredde, og det har jeg lidt svært ved
> dels at forstå, dels at acceptere. Det samme sker med nested
> tables, netscape viser tit de mærkeligste ting - eller slet
> [...]

Ifølge HTML4 standarden skal der være `end tag' (</TABLE>) for tabeller.
Netscape går ofte helt galt hvis de ikke findes --- IE er derimod mere
fejltolerant (hvilket både er godt og skidt).

Et check med validator.w3.org kan ofte rette disse fejl.

[snip]
> Jeg kendte faktisk ikke til validator.w3c.org før nogen
> postede det her igår, og jeg glæder mig ligefrem til at få
> tjekket alt mit lort og få det rettet på plads og se hvad der
> sker!

Godt, for man skal ikke brokke sig over at browseren ikke virker som
forventet, før man er sikker på at man har korrekt HTML :-)

Jørn

--
Joern Thyssen, Ph.D. student
Dept. of Chemistry, University of Southern Denmark