Re: [MISC] IExplorer vs. Netscape

On 14 Dec 2000, Ole Tranberg wrote:

> Hvilket leder mig over på noget som tit har undret mig meget. Hvordan
> kan det være at man i det hele taget, er startet på at lade browsere
> "gætte", hvad koden mon betyder?
> Ville det ikke være væsentlig lettere for alle, hvis browserne læste
> koden, og gjorde præcis som koden viser. Og derved kun kunne vise
> korrekt kode.

Nja. Nu er browserne jo lavet for de mange der surfer rundt på inet og
søger information, ikke de få der udvikler sider. Jeg mener at det er
bedre at en browser gætter sig til hvordan en side med fejl skal se ud,
fremfor at den bare kommer op med en fejlbesked og ikke viser noget. Selv
om enkelte sider tit ser meget mystiske ud, så kan man gerne gætte sig
frem til hvad meningen er.

Men det ville selvfølgelig hjælpe en hel del, hvis browsere understøtter
de standarder der er på området.

mvh Jan