Re: [MISC] IExplorer vs. Netscape

On Thu, Dec 14, 2000 at 16:00:35 +0000, Jan E Staff wrote:

> Det forbavser mig egentlig meget hvor glade i er for Netscape i diverse
> versioner. I mine øjne er de ret elendige alle sammen, og funktionaliteten
> af Mozilla bliver altså ikke bedre af at den er OS.
> Jeg vil gerne høre hvorfor i synes NS6/mozilla er så god.

Jeg tror ikke at alle er "glade" for Netscape, men hvad vil du
foreslå som alternativ, at skifte til windows og MSIE ?
Det er jo ligesom ikke et rigtigt alternativ :))

MSIE er en del af Windows-OS, og ikke et helt selvstændig program
(selvom det vist er lykkedes at klone den til Mac og er par unix)

Dvs. der er (for unix/linux):

Lynx er kun tekstmode, men hurtig.

Konqueror kræver KDE og har et stykke vej endnu før java/ecamscript,
stylesheets mv, er helt implementeret.

Gnome har også en browser på vej, men der er vist langt endnu.

Opera har en del mangler/fejl, og er ikke gratis.

Amaya er ikke velegnet som browser, men kan anvendes til at lave HTML sider.

Netscape/Mozilla er nok den der bedst forsøger at implementere standarderne,
og som findes til næstflest platforme (efter lynx).
Den er til gengæld en RAM-sluger. Men med 64-128MB RAM i maskinen
plejer det at gå fint.

--
Frank Damgaard