Re: [MISC] IExplorer vs. Netscape

> er fx. 48 pixel bred, så kan netscape finde på at lave den både 44 pixel
> eller 52 pixel alt efter hvad den selv synes.

Detta beror på att det var ett mistag att skirva in pixel i HTML
standarden (IMHO). Tabeller missanvänds även extremt mycket i HTML för att
få kontroll över layouten.

En sida med två kolumner är IMHO inte en tabel, men för att få till
kolumener i HTML så måste man använda tabeller. Eftersom folk använder
tabeller för dess grafiska representation snarare än för att de har en
tabel i dokumentet så hade jag gärna sätt att <table> hade blivit
depricated i nästa version av HTML.

Martin (Layout hör hemma i ett stylesheet)