Re: [MISC] IExplorer vs. Netscape

----- Original Message -----
From: "Emil S. Hansen" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Thursday, December 14, 2000 8:45 PM
Subject: Re: [MISC] IExplorer vs. Netscape

> Jeg glæder mig til at se nogle af de webapplikationer du har lavet. Jeg
> vil nemlig gerne lure dig nogle trix af hvis du ellers bare kan det der
> med at lave kode som bare virker på flere platforme.

Det er ikke trix.
Det er ganske kort at have en viden om hvilke problemer der kan være med fx.
frames i netscape vs. IE. Hvilke problemer dre evt. kan være med tabeller
osv. Det er svært at vide alt, og dte vil jeg heller ikke påstå jeg gør.
Men det er ikke synderligt krævende at søgre for at holde øje med de ting og
så enten lave tingene på en måde så man undgår de fleste af problemerne,
eller på en måde så resultatet er acceptabelt i begge af de to store
browsere, og også muligt at læse teksten i i Lynx(Forudat at browseren høre
under målgruppen) eller Links som er end bedre browser end Lynx er.

Da du arbejder for berlingske, hvilket vil sige nyhedsformidling, så må man
jo nok sige at målgruppen er alle browsere. Så at skære en så stor del som
Netscape browsere af som ligegyldigt, hvilket igen vel også omfatter endnu
mindre brugte browsere så som Lynx, Opera osv. finder jeg mildest talt dybt
foruroligende. Jeg finder det ærlig talt dumt at man ansætter folk som
finder det acceptabelt at pga. dovenskab så lukker man lige en anseelig
mængde mennesker ude. Og nej det er ikke økonomisk. det er enten dovenskab
eller uvidenhed omkring sit arbejde.

- Michael