[MISC] Hjælp ang. distribution

Hej alle

En nybegynder der gerne vil have linux, vil gerne have hjælp. Jeg har en
Compaq (suk) Pressario 5838 med et savage 4 grafikkort, PCI 128 lydkort og
et Accton netkort. Problemet er: Hvilken distribution skal jeg vælge.
Drømmen var at lave et netværk med min Imac, der skal installeres med
LinuxPPC(er tjekket for kompabilitet på hjemmesiden hos LinuxPPC). Er der
nogen der har nogen råd?

Jeg har prøvet med CorelLinux ver.1.0 og Redhat 5.2 og 6.0, men har haft
problemer med opsætningen, især med hensyn til grafikkortet. Jeg kan ikke
starte X.

HJÆÆÆLP

Hilsen novicen

Hans Christian Hager