Re: [MISC] IExplorer vs. Netscape

"Emil S. Hansen" <sslug@sslug> writes:

> Enig. Men det jeg snakker om er hvis du f.esk. har flere dropdown menuer
> på din side, lad os sige vi har en der hedder "Land" (Som indeholder
> lande :))

Hmm, dem hader jeg nu også. Der går ikke ret mange sekunder så er jeg
i en situationen hvor menuerne vælter ned over mig. Jeg synes ikke det
er særligt fedt med en menu der indholder en helvedes bunke lande, når
jeg nu kun kan have 30 ad gangen (eller hvad det nu er) i een
menu. Jeg kan aldrig vælge Danmark, for så tror Netscape at jeg er ved
at vælge "More" og så kommer de væltende ...

> og en der hedder "By" (Som indeholder byer :)), indholdet i "By" vil
> så være afhængigt af det valg der bliver fortaget i "Land". Når den
> kære bruger så vælger det land han kommer fra via "Land", så bliver
> formen submittet, i og med formen bliver submittet kan jeg nu sende
> en ny form afsted til brugeren, men denne gang indeholder "By" kun
> byer i dt valgte land, meget smart ikke?

Jo det er da selvfølgelig "rigtigt smart", men kunne man ikke bare
*indtaste* sit Land og sin By --- så kunne CGI-programmet/whatever
bare validere indtastningen. Det synes jeg virker forbløffende
godt. Et eksempel er Rejseplanen, som, hvis jeg husker rigtigt, lader
mig indtaste lige hvad jeg vil. Hvis den ikke lige kender den flække
jeg skal rejse til giver den mig en kort liste med valgmuligheder der
på en eller anden måde ligner det jeg indtastede.

--
Henning Niss - sslug@sslug - http://www.diku.dk/~hniss/ - PGP:9751CE7F