Re: [MISC] IExplorer vs. Netscape

> Der er jeg bestemt ikke enig... Jeg har altid benyttet Netscape (også
> under windows) og jeg har ALDRIG set behow for at benytte IE - Hvorfor
> skulle jeg også det.....sider der ikke virker i Netscape er ikke lavet
> rigtigt = ikke værd at se på... Vil man ud med et budskab på nettet, så
> må man følge den standard der er sat for det pågældende net, og det er
> heldigvis ikke MS der står for dette (andet end at de sidder med til
> bord i diskussionerne).

Det er en sandhed med modifikationer - det var Netscape der startede med at
lave proprietære tags, som kun fungerede i Netscape og ikke i andre
browsere - det var ikke MS, så lige netop på det punkt kan man faktisk ikke
skylde skylden på MS.

Jeg siger ikke at MS er uskyldig, og det er dejligt at Netscape ændrede
holdning og startede Mozilla i stedet for. Desuden er det meget underligt at
MS godt kan finde ud af at lave en IE til Mac der overholder standarderne,
mens IE til Windows ikke gør det i nær samme grad...

Uanset hvad, så må man indrømme at IE faktisk er en ganske udmærket
browser - når man ser bort fra de proprietære tags.

Personligt bruger jeg dog Opera5.0 under Windows, under Linux er jeg gået
over til hovedsageligt at bruge Konqueror, den er temmelig hurtig (jeg har
ikke rigtigt oplevet noget hurtigere!), og den klarer næsten alle sider
perfekt. Den har stadigt nogle problemer - de fleste af disse tror jeg dog
snart bliver løst. En del af dem skulle allerede være løst i KDE 2.01, og
KDE 2.1 der skulle komme i januar har sikkert løst en del flere.

/Jørgen Ramskov