Re: [MISC] IExplorer vs. Netscape

"Emil S. Hansen" <sslug@sslug> writes:

> Jamen er det webprogrammørens skyld? Eller er det Netscape 4.x der
> stinker?

Det er jo en kombination (og jo, jeg synes også at Netscape er noget
møg, men det er af andre grunde). Det er jo svært at se bort fra at
der faktisk er et betragteligt antal lande at vælge imellem. Så
ligegyldigt hvor smart din browser er skal den på snedig vis tillade
dig at vælge mellem et stort antal muligheder. Jeg kan ikke sige andet
end at det er uoverskueligt for mig som bruger.

> Nåå ja, og hvor meget tror du det koster at udvikle sådan en løsning set
> i forhold til den anden?

Det kan da ikke koste så meget (mere). Man har jo alle data til
rådighed. Ellers ville man ikke kunne koble Land med By. Sååh det!

> Og tror du ikke brugeren bliver træt af det når han har tastet
> forkert 3 gange?

Næh, fordi man jo netop præsenteres for en (kort) liste over
valgmuligheder der ligner. Så hvis jeg taster "Lillebu" og programmet
kender en "Lilleby" så er det da lige præcis hvad jeg ønsker. Jeg har
jo stadig muligheden for at taste noget helt tredie, hvis jeg har
lyst. Det handler om at jeg kontrollerer programmet og ikke omvendt.

> Bare fordi Netscape 4.x til UNIX ikke kan vise <select> rigtigt, så skal
> det ikke udelukke mig fra at bruge dette meget gode værktøj.

For mig er det bare ikke det rigtige værktøj. Smag og behag er jo
forskelligt ...

--
Henning Niss - sslug@sslug - http://www.diku.dk/~hniss/ - PGP:9751CE7F