Re: [MISC] IExplorer vs. Netscape

Henning Niss wrote:
> møg, men det er af andre grunde). Det er jo svært at se bort fra at
> der faktisk er et betragteligt antal lande at vælge imellem. Så
> ligegyldigt hvor smart din browser er skal den på snedig vis tillade
> dig at vælge mellem et stort antal muligheder. Jeg kan ikke sige andet
> end at det er uoverskueligt for mig som bruger.

Her er et lille tip: I IE aktiveres dropdown menuen, så trykker du på
det første bogstav i den "option" du gerne vil vælge, og vups, så er du
tæt på. Hvis vi skal blive ved "Land" eksemplet, så vil et tryk på "d"
altid(1) ramme Danmark.

(1) I alle de lande <select>s jeg har været ude for.

> Det kan da ikke koste så meget (mere). Man har jo alle data til
> rådighed. Ellers ville man ikke kunne koble Land med By. Sååh det!

Se neden for.

> valgmuligheder der ligner. Så hvis jeg taster "Lillebu" og programmet
> kender en "Lilleby" så er det da lige præcis hvad jeg ønsker. Jeg har

Det er det der koster. Det koster væsenligt mere at udvikle og
programmere den logik der skal til at gætte hvad brugeren vil, end det
koster at udvikle et system hvor brugeren kun kan vælge "gyldige"
muligheder.

--
Best Regards
Emil S. Hansen - sslug@sslug - ESH2-DK