Re: [MISC] Hjælp ang. distribution

Thomas Rasmussen <sslug@sslug> writes:

>  >> Jeg spørger igen; hvad er det der gør .deb så meget bedre end
>  >> .rpm?

Jeg tror ikke at der er så meget bedre ved .deb over for .rpm. Der er
lagt vægt på lidt forskelligt i designet, hvilket giver
hovedforskellene. Men hvis diskussionen alene går på selve
distributionen, så er det jo heller ikke særligt interessant at
diskuterer om Suses rpm-pakker er teknisk bedre end Redhats
rpm-pakker.

Det er alt det uden om, der gør forskellen (eller bør gøre det når man
vælger en distribution frem for en anden af andre årsager end hvad man
er vandt til)

> Jeg er selv sysadm på en server der køre Redhat 6.0, og det er et
> helvede at installere software på den...

apt er "porteret" til rpm-baseret systemer, så mon ikke det kan lade
sig gøre?

> Har kørt Debian på mine workstations det sidste 1.5 år... kanon
> dejlig.

Jeg var ved at blive lidt nervøs da jeg så at min maskine pludselig
var ved at opgraderer libc, men for en gangs skyld ser det ud til at
det virker klippestabilt.