Re: [MISC] IExplorer vs. Netscape

Henning Niss skrev:

> Jo det er da selvfølgelig "rigtigt smart", men kunne man ikke bare
> *indtaste* sit Land og sin By --- så kunne CGI-programmet/whatever
> bare validere indtastningen. Det synes jeg virker forbløffende
> godt. Et eksempel er Rejseplanen, som, hvis jeg husker rigtigt, lader
> mig indtaste lige hvad jeg vil. Hvis den ikke lige kender den flække
> jeg skal rejse til giver den mig en kort liste med valgmuligheder der
> på en eller anden måde ligner det jeg indtastede.

Rejseplanen er netop den jeg plejer at bruge som afskrækkende eksempel.

Første gang jeg skulle finde kastrup lufthavn var jeg ved at bryde
sammen. Jeg vidste ikke hvordan det skulle formuleres, for det tog
mig ca. 20 minutter med forsøg og tilbageknap før jeg, til sidst
fik den lyse ide at prøve alfabetet fra en ende af, a, b, c, osv.,
for at få den til at give mig et menuvalg der indeholdt den ønskede
lufthavn.

P.S.
Måske er den blevet forbedret siden, eller også er jeg blevet
dygtigere, for nu fandt jeg den i første forsøg.

P.P.S. Iøvrigt synes jeg at SSLUGs hjemmeside er et
mønstereksempel på god design.

--
torben fjerdingstad        | GNU/linux-2.4.0-test5
sslug@sslug        | This email does not contain any biased lawyers