Re: [MISC] CopyDans tag-selv-bord.

> CopyDan ønsker et tag-selv-bord mht produkter der kan anvendes til
> digital kopiering:
> http://www.jp.dk/cgi-bin/dbpublish.dll?page=internetavisen/itogcomputer/artike
> l&art_id=2852373
>
> '»Rettighedshaverne har foreslået ministeren, at der laves en fleksibel
> og samlet vederlagsordning, der kompenserer rettighedhedshaverne for den
> digitale kopiering. Vi mener, at der burde indføres vederlagsordninger
> for blandt andet harddiske, CD-brændere og scannere," siger Sven Karnov'

uha, det tegner ikke godt :(

> Det er simpelthen for skrapt - Det griber om sig, og jeg synes vi (SSLUG)
> må gøre noget - alså mere end at diskutere med os selv hvor uretfærdigt
> afgiften rammer.

ja, vi har jo haft mere eller mindre held med software patenter, saa
hvorfor ikke ogsaa med copydans afgift :(

> Jeg forslår i første omgang et åbent brev til CopyDan, hvor vi
> præsenterer vores argumenter.

hvorfor fan til copydan ??
Det er politikerne der har lavet lovgivningen.

> Hvem er med? Er der andre forslag?

Hvad med at slaa paa at en afgift på computer udstyr vil være ødelæggende
for opbygningen af et IT samfund. Der er ingen grund til at vi skal betale
bare fordi copydan ikke har beskyttet deres produkt i tide og krypteret
informationen på det. Således at denne ikke kunne kopieres fra cd til
noget andet.

ion++