RE: [MISC] CopyDans tag-selv-bord.

http://www.jp.dk/cgi-bin/dbpublish.dll?page=internetavisen/itogcomputer/artike

>uha, det tegner ikke godt :(

>ja, vi har jo haft mere eller mindre held med software patenter, saa
>hvorfor ikke ogsaa med copydans afgift :(

>hvorfor fan til copydan ??
>Det er politikerne der har lavet lovgivningen.

Det er nok en smagssag - CopyDan kan vælge at sætte afgiften til 0 kr,
eller politikerne kan afskaffe/opdatere loven. Du har nok ret i at
vi bør gå til politikerne, så CopyDan mister muligheden for at slippe
afgiftstrolden ud af æsken igen, ved diverse festlige lejligheder.

Der er dog ingen tvivl om at politikerne vil spørge CopyDan om det er
en god ide at droppe afgiften.

Summa summarum bør vi gå til politikerne, men slipper nok ikke for at
skulle diskutere med CopyDan - direkte eller indirekte.

>Hvad med at slaa paa at en afgift på computer udstyr vil være ødelæggende
>for opbygningen af et IT samfund. Der er ingen grund til at vi skal betale
>bare fordi copydan ikke har beskyttet deres produkt i tide og krypteret
>informationen på det. Således at denne ikke kunne kopieres fra cd til
>noget andet.

Afgiften vil ihvertfald ikke være i tråd med politikernes egen hensigts-
erklæring om at udbrede Open source Software. Såørgsmålet er bare,
hvad politikerne helst vil droppe; loven eller hensigtserklæringen.

Martin

Martin A. Boegelund (sslug@sslug)
"Ich bin ein Penguiner!"