Re: [MISC] Kopi beskyttelse

On Thu, Dec 21, 2000 at 11:00:55AM +0100, Joergen Ramskov wrote:
> Ifølge The Register, så er der snak om at lægge kopibeskyttelse på harddiske
> (!). Det skulle være samme teknologi der i øjeblikket bruges til feks. DVD.
> Det giver dog nogle meget store problemer mht. bla. backup, og
> sandsynligheden for at dette nogensinde bliver en realitet, er (heldigvis)
> lille - det vil aldrig blive tilladt af forbrugerorganisationer osv.

Jeg tvivler på at det vil blive brugt til ret meget, idet systemet vil
være inkompatibelt med alt hvad vi har nu, og vil skabe meget store
problemer hvis man skal impelmentere det i et eksisterende system.
Og derudover nævnes det også at M$ ikke vil acceptere den teknologi,
og har fremlagt deres eget system - det vil uden tvivl bevirke at denne
teknologi vil have meget svært ved at blive implementeret.

MVH David