Re: [MISC] blinde og linux

"Jacob Sparre Andersen" <sslug@sslug> wrote in message
news:sslug@sslug
> Thomas:

> På mit Red Hat-system er det en `mkbootdisk`-kommando. Jeg
> kan ikke finde en tilsvarende kommando på mit SuSE-system.

> Jeg er ikke sikker på at jeg kan forstå hvad du mener med
> det.
>
> Jacob
> --
> "Det er ikke livets hastighed jeg har noget imod.
>  Det er den bratte afslutning til sidst." --  Stoffer

Mon ikke Thomas sp. om floppyen kan indgå i den generelle path, så man uden
videre kan få fundet programmer på floppyen?
Det kan den, men det er noget usikkert, da du jo kan finde på at skifte
disketten midt i det hele, og hvad er din path så imens.

Hvis du ændrer i /etc/fstab, så der i linierne med cdrom og floppy står auto
i stedet for noauto, kan du blot generelt skrive
mount -a
hver gang du har skiftet en af delene. Sådan havde jeg min sat op i lang
tid.
Nu bor min DVD med SuSE fast i det drev, og floppyen bruger jeg stort set
aldrig mere, så nu er det tilbage til noauto igen.
Stien sættes op i filen /etc/profile, men SuSE anbefaler, at man laver sig
en lokal udgave i /etc/profile.local til sine ændringer, så de ikke
overskrives af Yast hele tiden. Her ville du kunne tilføje /floppy sidst i
stien.
mvh
E. Sjørlund