Re: [MISC] AF html, ikke med Konqueror - Kontorassistent, Linux-bruger

On Mon, Sep 03, 2001 at 20:32:13 +0200, Hans Schou wrote:

> Jeg ved ikke helt hvordan lagkagen vil se ud, men jeg kan da skære lidt
> fra. Konqueror-bruger tages fra. Lynx-brugere tages fra. Min mor kan ikke
> anvende en computer, og det er hun nok ikke alene om. Dem der ikke kan
> magte andet end at være p-vagt i København tages fra.
>
> Okay, Netscape virker. Ellers havde jeg ikke fundet ovenstående link.

Hvis man skriver til "ejere" af dårlige HTML sider, så
bør man overveje følgende i sin argumetation:

ALT argumentation med anvendelse af dårlig HTML ud fra at
de fleste/næsten alle anvender MSIE , kan IKKE anvendes længere.

Med bla. set-top bokse som f.eks. nokia mediaterminal (med linux/mozilla)
eller andre med specielle browsere (opera,...),
så vil der komme (er kommet) internet-maskiner (ikke PC med windows)
hvorpå der IKKE kan installeres MSIE.

Disse æsker er tiltænkt de brugere der ikke vil investere i en PC,
men trods alt gerne have internetadgang med web og mail derhjemme
i forbindelse med f.eks. fjernsynet og digital sat/tv.
Disse brugere vil man tabe hvis man insisterer på HTML osv. der ikke
overholder standarderne, men kun MSIE/windows.
(og dette gælder netbanker, jobformidling, DR, www.tvdanmark.dk osv.)

Så det er på tide at web-designere vågner op i tide.