Re: [MISC] AF html, ikke med Konqueror - Kontorassistent, Linux-bruger

On Tue, 4 Sep 2001, Gitte Wange wrote:

> Tror også at Hanne mente at det var et af disse argumenter man med
> 99.9% sikkerhed vil få tilbage i hovedet. Så kunne man jo evt.
> overveje sin argumentation inden man bare brager ud i verden !!

Mmm.

Det kommer an på hvor argumentationen skal fremføres.
Om det er et sted for hr og fru jensen og politikere,
eller et sted for teknikere og intellektuelle.

Jeg antog det første.

Hvis man går ud med argumentet: "Job der kun kan ses på
nettet afskærer den del af befolkningen der ikke har
Internetadgang", får man svaret "jamen de kan bare gå
på biblioteket".

Hvis man går ud med argumentet: "Job der kun kan ses på
nettet med en IE browser afskærer folk der ikke har
lyst til at betale for MS produkter" får man argumentet
"jamen de kan jo bare gå på biblioteket.

Hvis man går ud med argumentet: "Job der kun kan fås på
nettet i MS html afskærer den del af befolkningen der
kun vil bruge konqueror eller Lynx og er modstandere af
uautoriserede html-udvidelser" får man måske at vide at
så er man jo nok ikke interesseret nok i at få et job,
hvis man har råd til at være principielt imod at gå på
biblioteket og bruge MS.

Hvis man går ud med at blinde der bruger Lynx ikke kan
se de jobs, ville de jo nok gerne sige "sådan en smule
mindretal betyder ikke noget", men det ville være meget
politisk ukorrekt, så det gør de ikke. Så det er et
fint argument at bruge.

Hvis man går ud med at folk der slet ikke kan finde ud
af at bruge nettet ikke kan få job, ved jeg ikke
rigtigt hvad de vil svare, måske at disse kan få hjælp
hos AF stadigvæk eller hvad ved jeg. Men det er fint
at gå ud med a-hold og b-hold (og c-hold)
problematikken, den kan også være svær af afvise.

Men det kommer som sagt an på, hvem man taler til.
Nogle steder vil "html standarden skal overholdes" godt
kunne forstås, andre steder vil den gå lige hen over
hovedet på folk.

I øvrigt er det ikke en sag jeg har tænkt mig at gå ind
i. Men Hans' oprindelige indlæg indeholdt nogle pointer
som var nemme og medievenlige: De blinde og dem der
slet ikke kan bruge nettet. Det med "dem der bruger
Konqueror og lynx og nægter at bruge IE", er ikke et
argument der skal bruges i det samme populære forum
som de andre kan bruges i, for det er ikke en situation
en ret stor del af befolkningen kan sætte sig ind i.

I øvrigt mener jeg at html standarden skal overholdes.

/hanne