RE: [MISC] AF html, ikke med Konqueror - Kontorassistent, Linux-bruger

>Hej Martin Bøgelund <sslug@sslug>,
>

>fordi der var problemer med at læse en side i Konqueror skrev du

>men om en ugyldig HTML-side, du tilfældigvis kan læse, skriver du så

>Jeg kan på ingen måde få det sidste citats vattede holdning til at
>passe sammen med bestemtheden i det første citat; faktisk synes jeg at
>den er lige så navlebeskuende naiv som de, der er tilfredse med, at en
>side virker i deres Internet Explorer.

Vi må ikke glemme er at der 2 parametre der kan skrues på; Standarden og
anvendelsen af standarden.
Hvis manglende anvendelse af standarden ikke giver praktiske problemer, fordi
alle browsere idag er tilgivende, er det måske standarden der skal ændres, og
ikke anvendelserne der skal rettes. Hvis det dur på alle browsere er det nok
en lige lovlig akademisk problematik man har gang i, når man vælger at stille
sig op og hysterisk bede folk om at bruge standarderne.
Men hvis manglende anvendelse af derimod udelukker brugen af visse browsere,
kan man igen vælge at ændre enten standarden eller anvendelsen af standarden.
Man kunne f.eks sige at IE5.0 sætter standarden. Dette er dog uheldigt da det
vil virke konkurrenceforvridende.

>Hvis du står inde for begge udsagn, har du en mere blød fortolkning af
>"punktum" end jeg troede mulig. Hvis ikke, så er du umulig at
>diskutere med.

Det er som om du er på jagt efter absolutte udsagn om min person, istedet for
at diskutere problematikken. Det mener jeg ikke er frugtbart.

Selvfølgelig skal standarden som udgangspunkt altid følges. Men hvis det ikke
har nogen praktisk betydning om standarden følges eller ej, bør standarden
tages op til overvejelse, idet den specifikke (og åbenbart overflødige) regel
således kun fylder, og animerer til mindre respekt for standarden som helhed,
idet den indeholder ting man alligevel kan ignorere.

Desuden er der forskellige målsætninger for forskellige standarder.

>Din References: header er stadig en plage, ikke mindst når man
>forsøger at finde frem til dine tidligere udgydelser. Men du er
>åbenbart ikke helt så kritisk med selv at vælge software, som du er
>med hvad AF skal vælge?

Du bedes henvise mig til den regel jeg bryder. Så vidt jeg kan se bryder jeg
"kun" netiketten. Jeg har kun mulighed for at deltage i debatten via webmail.
Dvs hvis du kan henvise mig til enten
1) en webmail udbyder der ikke medfører ovennævnte problem, eller
2) et sted på sslugs hjemmeside hvor der stå at webmail ej må bruges til at
poste indlæg,
så har du et argument. Ellers har du intet at komme efter.

>Rådet om at feje for egen dør først gælder stadig. Ellers kunne man
>nemt blive opfattet som kværulant.

Igen må jeg bemærke at du går efter manden, og ikke bolden. Bryder du ikke
selv Netiketten her? Hvem er det lige der skal feje for hvilken dør så?

Mvh Martin

There is no Linux *Revolution* - Linux, and Open Source in general, is just plain common sense, slowly taking over the computer industry.
Martin A. Boegelund (sslug@sslug)