Re: [MISC] AF html, ikke med Konqueror - Kontorassistent, Linux-bruger

"Martin Bøgelund" <sslug@sslug> skrev den 07-Sep-01:

> Hvis det dur på alle browsere er det nok en lige lovlig akademisk
> problematik man har gang i, når man vælger at stille sig op og
> hysterisk bede folk om at bruge standarderne.

Dine "alle browsere" argumenter holder ikke vand, af flere grunde.
Dels er det praktisk umuligt at afprøve alle browsere. Dels kan man
alligevel ikke afprøve med browsere, som er frigivet i tiden mellem at
man skriver sit dokument og at det læses. Endelig er det væsentlig
lettere at læse i en standard, hvordan tingene skal opføre sig, end at
prøve at udlede noget af eksisterende implementeringer; ikke mindst
fordi et sådant empirisk forsøg ikke nødvendigvis vil afsløre noget om
de friheder, standarden giver en implementering.

I øvrigt giver det ikke mening at snakke om, at et ikke-HTML dokument
vises korrekt, idet der ikke er nogen reference for, hvad en korrekt
fremvisning er.

> Du bedes henvise mig til den regel jeg bryder.

Hvorfor er det, at i det ene tilfælde (HTML) er det okay at bryde
reglerne, bare det ikke giver problemer - men i det andet tilfælde
(References:) må man godt forårsage problemer, bare reglerne ikke
brydes?

Men for at svare på dine spørgsmål: Du bryder RFC1036 (selv om det
selvfølgelig ikke er din skyld, at din mail sendes ud som news). Og
Hotmail kan vist godt finde ud af References:.

Anders.