Re: [MISC] www.microsoft.com nede!!

On Sun, 9 Sep 2001, Jan Jensen wrote:

> Det er da helt utroligt!

Jeg spørger af interesse. Hvis du har indtastet www.microsoft.com i din
browser, og ikke fået noget, kan der være omkring 1000 grunde til det. Lad
os tage et par stykker (langt fra alle):

a) Din software er defekt
b) Dit operativsystem er defekt
c) Dit netkort er defekt
d) Din DNS client er defekt
e) Din DNS server er defekt
f) Din ISP er defekt
g) Din ISP's udbyder er defekt
h) Linien til USA er defekt
i) Microsofts udbyder er defekt
j) Microsofts loadbalancer er defekt
k) "Noget" relateret til Microsofts http server er defekt

> Jeg prøver at conecte til microsoft.com da jeg vil opdatere min
> win2k browser. (Ja, jeg anvender Windows på vores arb. maskiner)
> Men kan ikke finde serveren -simpelthen!

Og, du antager helt uden anden baggrund end at k) ovenfor er grunden?

> Min egen Linuxserver har kørt længe uden nedetid, selv om jeg er
> ganske meget newbie.
> Man må da kunne formode, at den udbyder som hoster
> www.microsoft.com (ha ha) har ubegrænsede midler til redundant
> dit og dat, så det er ganske morsomt at selv Bill Gates kan komme
> offline.

Det ville være sjovt, _hvis_ du havde bare et minimum af
"støttende" observationer til at underbygge din konklusion. At du
f.eks. havde lavet en traceroute, og set at du fik svar (med en rimelig
tid) fra alt, helt til en eller anden MS router.

> Jeg er ked af at vi ikke har samme humor, det er ellers ganske
> hyggeligt at færdes i disse sslug grupper.

For mig, skal humor have en pointe. Hvis jeg tager mit netkort ud, kan jeg
ikke nå sslug.dk - men, det vil jo aldrig rigtigt blive morsomt.

> Måske kan det skyldes, at der mange sjællænder her i dag?
Tjae... ;-)

Mads

A few months ago, I was talking to Raymond on the phone, when I called a
computer criminal a "hacker" instead of a "cracker." He hung up on me.

                               - John Marcotte