Re: [MISC] Er der bruger Corel Linux ?

On Mon, Sep 10, 2001 at 07:04:06PM +0200, Niels Svennekjær wrote:
> Hejsa
>
> Jeg er blevet spurgt om hvor mange der mon brugte Corel Linux,
>
> Ummidelbart har jeg ikke noget gæ, men er der nogen af jer der gør det ?
> (eller kender nogen der gør det ?)
Jeg ville umiddeltbart skyde paa at der i praktis ikke er nogen tilbage
der bruger det. Grunden til det er at Corel har vaeret meget sloeve til
at opdatere deres distribution. Baade naar det angaar funktionalitet og
naar det angaar sikkerhed.

Den var egentlig rimelig OK for en nybegynder da den kom frem, og havde
nogle ret seje features (browsing af Windows netvaerk mm), men i dag er
de fleste af dem taget for givet. Desvaerre manglede der nogle (i min
bog) ret vigtige pakker i den gratis udgave, bla. emacs...

Jeg tror dog at Corel Linux var en god hjaelp til at faa nogle af de
mennesker som havde gaaet og taenkt paa om de mon ikke skulle installere
Linux, til at proeve det. Tilgengaeld tror jeg at de fleste af dem
hurtigt enten gik vidre til en "rigtig" distribution, eller vendte
tilbage til Windows. Mest fordi man kunne mange ting i den, men lige
precis ikke nok til at den kunne erstatte Windows (manglede en ordentlig
tekstbehandler og et regneark samt spil).

> Selvfølgelig også hvis i bruger WP/Linux eller andre ting fra
> Word perfect 2000 - linux pakken.
Den har jeg brugt, ligesom jeg ogsaa har bruge WP7 til Linux, som man
kunne downloade gratis. Begge dele virkede ikke tilfredsstillende (WP7
kendte ikke til TrueType fonte, saa den havde tabt ret stort, og WP8 var
noget Wine klamp), saa jeg holdt relativt hurtigt op med at bruge dem.