Re: [MISC] År 2038

"Jesper Bunch" <sslug@sslug> writes:

> Hvorfor har man (Linus?) været så dum kun at bruge en signed 4
> byte værdi til datoen ?

Panikken rammer kun folk, der bruger 32bit-arkitekture.

time_t typen, som bør bruges hvor folk har tænkt sig at gemme
tider, er normalt af samme størelse som arkitekturens ord-længde. Det
er det mest effektive. Hvorfor man så har valgt at bruge en signed
værdi tror jeg fortaber sig i glemselens tåger, men det er ikke en
Linux-specifik fejl.

Det skulle ikke undre mig at du skal helt til bage til den oprindelige
AT&T unix for at finde svaret. Formodentligt er det bare fordi at en
uspecificeret 'long int' er signed, og der var lang tid til det blev
et problem.

                                -- Allan Olesen på dk.edb.system.unix