Re: [MISC] www.microsoft.com nede!!

Hanne Munkholm wrote:

> Jeg tvivler. Jeg synes den her liste har været kørt ret
> meget af sporet det sidste halve års tid. Jeg tvivler
> på at din microsoft-tråd kan ændre dette.

<snip en masse fornuftigt>

> Jeg vil foreslå at sslug-misc nedlægges. Hvis der er
> behov kan der evt oprettes en eller to nye lister:
> F.eks. sslug-hyggesnak og sslug-linuxsnak. Ingen
> subscribere flyttes automatisk over, vi starter helt
> forfra. Eller sslug-snak og sslug-ot.

Uenig. Som jeg ser det går udviklingen :

- Dumt, uigennemtænkt, off-topic eller bare MS indlæg
- harsk kommentar (kort eller endda flame)
- Indigneret karatehug tilbage
- Bazooka
- All-out Nuclear War
- Modererende indlæg
- Retræte
- Alle kommer med det nærmeste de kan/vil en undskyldning - selv Peter
og Mads :-)

Hvorsomhelst i processen, kunne de implicerede have valgt at _undlade_
eskalering, og i stedet opføre sig pænt.
Dette uanset hvad listen hedder.
At opføre sig civiliseret er altså svært at tvinge folk til (fundatser
o.l.) - men giv dem dog et pænt hint, istedet for "Du er også en
idiot..."- det sidste er første skridt imod en krig.

Murphy-(fejl)citat "Hvis fjenden er indenfor skudhold - så er du det
også !"

> Hvis ovenstående ikke kan realiseres foreslår jeg, at
> sslug-miscs navn ændres til sslug-vild-diskussion. Om
> ikke andet vil navnet da i hvert fald minde een om,
> hvad det er for en slags liste, før man sender sit
> indlæg.

Kunne da overvejes !

PS - Tak til alle for et godt Uptime(1) event, jeg havde det ihvertfald
sjovt ! Håber at vores skånske venner nåede frelst hjem - anyone seen
Frederik ???

Best regards
Preben
--