RE: [MISC] AF html, ikke med Konqueror - Kontorassistent, Linux-bruger

>"Martin Bøgelund" <sslug@sslug> skrev den 07-Sep-01:

>Dine "alle browsere" argumenter holder ikke vand, af flere grunde.
>Dels er det praktisk umuligt at afprøve alle browsere. Dels kan man
>alligevel ikke afprøve med browsere, som er frigivet i tiden mellem at
>man skriver sit dokument og at det læses. Endelig er det væsentlig
>lettere at læse i en standard, hvordan tingene skal opføre sig, end at
>prøve at udlede noget af eksisterende implementeringer; ikke mindst
>fordi et sådant empirisk forsøg ikke nødvendigvis vil afsløre noget om
>de friheder, standarden giver en implementering.

Jamen, det har du da ganske givet ret i.

>I øvrigt giver det ikke mening at snakke om, at et ikke-HTML dokument
>vises korrekt, idet der ikke er nogen reference for, hvad en korrekt
>fremvisning er.

Igen er det et spørgsmål om hvor kagen skal skæres. Du mener at alle skal
følge standarden. Det er jeg dybest set ikke uenig i. Men et eller andet sted
skal man jo også være realistisk, og det er lettere at få opbakning til at yde
pression mod nogen der ikke følger standarden, og hvor det giver praktiske
problemer, end det er at yde pression mod nogen der ikke følger standarden,
hvor det ikke har praktisk betydning.

>Hvorfor er det, at i det ene tilfælde (HTML) er det okay at bryde
>reglerne, bare det ikke giver problemer - men i det andet tilfælde
>(References:) må man godt forårsage problemer, bare reglerne ikke
>brydes?

1) Jeg er ikke en offentlig serviceinstitution
2) Du kan åbenbart svare på mine indlæg, selv uden references (praktisk
anvendelighed.

>Men for at svare på dine spørgsmål: Du bryder RFC1036 (selv om det
>selvfølgelig ikke er din skyld, at din mail sendes ud som news). Og
>Hotmail kan vist godt finde ud af References:.

http://www.faqs.org/rfcs/rfc1036.html:
"This document defines the standard format for the interchange of
network News messages among USENET hosts."

Jeg anvender ikke en USENET host til at sende beskeder. Jeg sender til en
USENET host fra webmail.

Når det er sagt så, ved jeg godt at jeg er til gene på listen uden references.
Tak for henvisningen til HotMail - den har jeg dog valgt fra for længst, bl.a
af sikkerhedsmæssige grunde.

Jeg ser hvad jeg kan finde af alternativer.

Mvh Martin

There is no Linux *Revolution* - Linux, and Open Source in general, is just plain common sense, slowly taking over the computer industry.
Martin A. Boegelund (sslug@sslug)