Re: [MISC] Big Brother følger i DR's fodspor

Kim Nielsen <sslug@sslug> writes:

Vil du ikke godt undlade også at sende til mig privat. Jeg følger rent
faktisk stadigvæk sslug.misc.

> Grunden til at orb's blev lukket var vel ikke så meget åbne relæer men
> mere at man have generaliseret de sites som spammer hyppigst anvender ..
> det brød de sig ikke om ..

(Der skal ikke være nogen apostrof i orbs. Det er hverken et
flertals-s eller et genitiv-s.)

(Jeg er ikke jurist, og antager selvfølgelig dansk lovgivning med
mindre andet er tydeligt angivet)

Der er ingen lovhjeml for at hverken en liste over ip-numre der
opfylder et eller andet krav eller en liste over domænenavne på nogen
måde skulle være ulovlige.

Hverken ip-numre eller domænenavne er mig bekendt personhenførbare,
hvilket kunne gøre databasen ulovlig. Der er ingen danske juridiske
grunde til at orbs skulle være lukket.

                                -- Allan Olesen på dk.edb.system.unix