Re: [MISC] Big Brother følger i DR's fodspor

On 12 Sep 2001, Peter Makholm wrote:

> [...]
[...]
> Hverken ip-numre eller domænenavne er mig bekendt personhenførbare,
> hvilket kunne gøre databasen ulovlig. Der er ingen danske juridiske
> grunde til at orbs skulle være lukket.

Jeg har spurgt Datatilsynet og de svarer:

  "IP-adresser anses pr. definition at gøre oplysninger personhenførbare."

Spørgsmålet gik på access-logfiler.

Mon ikke det giver samme resultat, hvis den oplysning, som gemmes, er:
Dette IP-nummer er et åbent relæ?

/Ole
--
Få virksomheder til at tage softwarepatenter alvorligt:
Vær med i genfors-projektet.