Re: [MISC] Big Brother følger i DR's fodspor

Ole:

> Jeg har spurgt Datatilsynet og de svarer:
>
>   "IP-adresser anses pr. definition at gøre oplysninger personhenførbare."
>
> Spørgsmålet gik på access-logfiler.

Betyder det at jeg ikke må opbevare logfiler med IP-adresser
i uden at bede Datatilsynet (jeg troede det hed
Registertilsynet) om lov?

> Mon ikke det giver samme resultat, hvis den oplysning, som gemmes, er:
> Dette IP-nummer er et åbent relæ?

Da det der er interesse for at registrere ikke er
IP-adresser, men URL'er (måske kun til forsiden) stiller
sagen sig vel lidt anderledes. Ellers er danske webindices
vel i en alvorlig knibe.

Jacob
--
"I am an old man now, and when I die and go to Heaven there are two matters
 on which I hope enlightenment. One is quantum electro-dynamics and the