Re: [MISC] Har denne gruppe også noget med USA's sikkerhed at gøre?

Peter Makholm <sslug@sslug> writes:

> Jeg har fået te her til morgen. Så har jeg sovet lidt for længe. Dette
> har den virkning at jeg dels er veludviklet og dels er en smule

ARGHHHHH!!!!!! Jeg have skrevet veludhvilet, der må være en skummel
admin inde og monitorerer alle mine indlæg.

Jeg tror bare jeg holder min kæft.

Nå men lad mig benytte lejligheden til pille nogle pointer ud. Det er
korrekt at hændelsen vil få storpolitiske og økonomiske følger. Dermed
vil det også få betydning for linuxbrugerer.

Men stort set alle begivenheder får betydning for linuxbrugere. Uden
en konkret linux/open source-vinkel mener jeg ikke historien høre
hjemme her lige så lidt som det amerikanske eller hviderussiske
præsidentvalg.

Du kan selvfølgelig sige at dollarkursen har stærk indvirkning på
computerprisen, men det vil betyde at alle begivenheder der indvirker
på dollarkursen har betydning for listen.

En konkret følge som begivenheden kan få, som jeg finder interessant
for open source, er hvis dette har indvirkning på USA's restriktioner
på kryptering. Dette vil let kunne få følger på en del af
sikkerhedsaspekterne vi i linux/open source-sammenhæng interesserer os
for.

Men lad os nu se, før vi blæser den fugl op.

                                -- Allan Olesen på dk.edb.system.unix