Re: [MISC] Lego [OT]

Hejsa,

> Jeg har nu efter lang tids overvejelse taget springet og købt en kasse
> mindstorms ...
Gør det! :o)

> Efter at have rodet lidt med nogle klodser og en windåwz, kommer nu
> næste skridt: RCX + Linux = rigtig robot.
Nemlig!

> Er der mon nogle af jer venlige mennesker derude der har nogle links
> til Linux software til RCX interface ? Jeg tænket ikke på div
> udviklingsværktøjer, men nærmere erfaringer med/historier om Linux og
> RCX kommunikation via USB eller IR.
Til kodning vil jeg anbefale enten
 C++:  leGOS: http://legos.sourceforge.net/
eller
 Java: leJOS: http://lejos.sourceforge.net/index.html

Jeg foretrækker selv Java, men jeg ved at leGOS har
hurtigere processering. Til det jeg har brugt leJOS til, har
den vist sig at være rigelig hurtig.

Til kommunikation mellem pc og RCX (leJOS) bruger jeg pakken
RCXComm:
 http://www.iau.dtu.dk/~lego/lego3/rcxcomm/index.html

Mvh,
 Martin