Re: [MISC] hvilke banker bruger _IKKE_ BEC?

Frank Damgaard wrote:

> Jeg havde lige gang i windows og MSIE og checkede med microsoft's
> hjemmeside.
> Det er JVM machine, men der er nogle specielle aftaler med Sun
> omkring Java og kompatibilitet mv.
> Derudover gælder det kun version 1.1.4 (kompatibilitet) mv.
>
> Microsoft må dog ikke bruge Sun's Java-trademark udgave.

Det er fordi M$s "java" _ikke_ er rigtig Java, og ikke er
kompatibelt med andet end M$s egen "java".

Det er det sædvanlige med M$: De licenserede Java (embrace)
fra SUN, og lavede inkompatible udvidelser, som _kun_ virker
under Windoze (extend).

Heldigvis gik SUN i retten mod M$ omkring dette, og vandt
sagen: M$ må _ikke_ lave inkompatible udvidelser til Java.

M$ har (så vidt jeg er orienteret) _ingen_ aftaler med SUN
om Java og kompatibilitet, udover det forbud retten har
givet dem mod at lave inkompatible udvidelser, og et forlig
omkring erstatning til SUN.
Se: http://java.sun.com/lawsuit/

Så nu leverer M$ noget halvdårligt java-agtigt noget, som
de ikke må kalde Java, mens de forsøger at få udviklerne
til at bruge C# i stedet.

Alle Java systemer, som bærer navnet Java, er 100% kompatible.

Jeg har hørt noget om, at man gratis kan downloade en
rigtig Java-plugin til M$IE hos SUN.

Ole Husgaard.