Re: [MISC] hvilke banker bruger _IKKE_ BEC?

"Emil S. Hansen" wrote:

> Programmering er jo en ufattelig lille del af et udviklingsprojekt,
> rundt regnet 10%. Aftestning er en lidt størrer del, og hvis du skal
> understøtte flere platforme, jamen så skal du også teste på flere
> platforme.

Det er jo netop dette, som er problemet.

I stedet for at skrive HTML, som passer til een platform
(standarden), forsøger man at skrive HTML som skal passe
til en række platforme (MSIE, Netscape, Opera mv.).

Hvad Java delen angår er problemet lidt anderledes, hvis
man forsøger at understøtte M$s "java". Dette produkt er
lavet _udelukkende_ for at forsøge at ødelægge Java
standarden, og M$ er ikke interesseret i at få det til at
fungere ordentligt. Så en udvikler, som forsøger at
understøtte det, får ikke andet end problemer ud af det.

Men for alt andet end M$s "java", er der tale om en
meget høj grad af kompatibilitet. Der er f.eks. ikke
problemer med at eksekvere Java 1.1.4 bytekode udviklet
med IBMs Java udviklerkit i en browser med den nyeste
Java 1.3 plugin fra SUN.
Og her er det ikke engang nødvendigt at rekompilere.

Ole Husgaard.