Re: [MISC] Fejllæsning af CD

Martin Egholm Nielsen wrote:

> Hejsa,
>
> Jeg er i besiddelse af en brændt cd som kun kan læses på en
> M$ win2000/(nt) maskine!

HP (og andre ?) bruger et format (multi-session) der hedder DirectCD
eller sådan noget, og det har netop denne herlige egenskab :-(
Såvidt den sparsomme doc. (der ikke henvender sig til folk der faktisk
ved noget...) - så kan man kun bruge sådanne CD'er på den maskine der
har brændt den. Faktisk er det lidt bedre, men det er svjv kun i W2K
maskiner der er held i sprøjten.

> I alle tilfældene kan man læse filtabellen, og hvis man er
> heldig, kopiere de første 10-20 filer (ud af mange tusinde -
> billeder), men derefter går den i fejl.

Ja netop :-)

> Ind i en win2000 maskine (ikke i min besiddelse) og vupti,
> alt er muligt!
> Nogle foreslag?

Få den brændt over (på en W2K-box) til noget der duer !

Jeg sidder med en sådan i Gladsaxe (arbejde), hvis det ikke haster helt
vildt, kan jeg evt. prøve hvis du kan levere skiven her ?

Best regards
Preben
--
Solis Sacerdotibus - Preben Bille Brahe