Re: [MISC] Hvorfor er det mest IIS det går udover?

Per Abrahamsen <sslug@sslug> writes:

> Her er nogen mulige forklaringer.

MULIGE forklaringer.  Jeg siger ikke nogen af dem passer.  Og tak for
alle fornærmelserne, Emil.

> 1. Netcraft tager fejl, IIS er mere udbredt end Apache og derfor et
> mere oplagt mål.

Emil's variant:

1b.  De fleste exploits er hardware og måske OS specifikke, og
IIS/ia32 (/NT4.0) er mere udbredt end f.eks. Apache/SPARC (/SunOS5.8)
eller Apache/ia32 (/Linux2.2).

> 5. 1331 hax0rs der sender exploits til Apache gruppen får respekt fra
> udviklerne, og opfordring om at hjælpe med at rette fejlen.  Feel the
> power of light side... 1331 hax0rs der sender exploits til MS får i
> bedste fald besked på at købe en support kontrakt, i værste fald
> trusler om politianmeldelse.  I stedet sender de deres opdagelser til
> 1331 hax0r steder, hvor de får respekt fra script kiddies.

En ny variant:

5b.  1331 hax0rs der søger at udvikle Apache exploits kigger
selvfølgelig på Apache mailinglisterne efter ideer.  Der finder de ud
af (hvis de er noget værd, dem der ikke er noget værd kan heller ikke
selv finde nye exploits) at det er sjovere at være en del af teamet
end at arbejde mod dem.  1331 hax0rs der søger at udvikle IIS exploits
har ikke nogen tilsvarende mulighed.