Re: [MISC] Mail Virus Scanner

"Jesper Moerk" <sslug@sslug> wrote in message
news:sslug@sslug
> Hej alle
>
> Jeg ved ikke rigtig hvor dette spørgsmål hører til, men hvilken virus
> scanner er den bedste at bruge under linux til at scanne indkomne
> mail-attachments, inden de bliver afleveret.
>
> mvh
> Jesper

Jeg har en noget modificeret version af Mat Kovach's Emailscan, som jeg
gerne stiller til rådighed.

Den har nu fungeret fint i 3 mdr. og håndterer problemfrit ca 100 travle
mailboxes.

Den er baseret på Procmail og MacAffee.

Den sletter inficerede mails og giver besked til afsender, modtager og
administrator.

Desværre har jeg ikke fundet tid til at dokumentere mine modifikationer, men
jeg forklarer gerne mundtligt, hvis der er
interesse.

Det kan da også være at jeg når at skrive det ned i løbet af weekenden, hvis
der bliver et hul i de familiære sysler :-).

mvh Peter
sslug@sslug