Re: [MISC] den blaa avis og lynx

On Sat, 22 Sep 2001, Henrik Boegh <sslug@sslug> wrote:

> Thomas soerensen told the rest of sslug.misc:

> Den er værre. Med Lynx får jeg en eller anden VB fejlmeddelse hver gang så
> det er ikke kun et midlertidigt problem. Samtidig kan jeg sidde med f.eks.
> Konqueror og det virker fint.

Jeg testede det lige, og det er User-agent headeren som er
problemet: Det er lavet så hjernedødt at visse af siderne,
f.eks. sitemap slet ikke tilgås medmindre user-agent returnerer
Netscape eller MSIE i min. version 4.x

Workaround: Brug 'o' i Lynx for at komme ind i options-menuen
og sæt User-agent: til f.eks.

   Mozilla/4.76 [en] (X11; U; Linux 2.4.4 i586; Nav)

Muligvis er 'Mozilla/4.76' tilstrækkeligt, det testede jeg
ikke.

Tryk herefter på 'accept changes' (eller 'godkend', hvis I har
dansk oversættelse), Ændringen bliver kun virksom for den
aktuelle session.

Jeg har ingen konto på Den blå avis, så jeg kan ikke teste
deres forskellige scripts, men mon ikke det virker, bare det
ikke er javascripts.

vh.

Morten