Re: [MISC] Re: [ANNOUNCE] KLID: Medlemsmøde om åben kildekode bogholderiprogrammet sql-ledger, 26. sept

On Sun, 23 Sep 2001, Poul-Erik Andreasen wrote:

> Det her mener jeg, lægger op til noget debat.

Enig - det kan der være god grund til - vi har netop
haft samme diskussion i bestyrelsen. Dette resulterede
i http://www.sslug.dk/liste/announce/
og der kom en email ud på sslug-announce fra mig
"Sat, 1 Sep 2001 10:16:01"

> At DKUUG ikke længere selv sponsorerer SSLUG's foreningsmedlemskab er
> for så hvidt i orden. Det forhold var noget underligt

Vi er fortsat FORA-medlem af DKUUG. Det er ikke et
fuldt foreningsmedlemskab (ikke alle i SSLUG kan
modtage DKUUG-nyt) - men det er godt nok tæt på.

> At DKUUG/KLID laver arangementer der koster penge
> er jo deres sag, så det er jo også i orden.
>

> Men mit spørgsmål til Bestyrelsen er: Hvad laver en annonce fra en anden
> forening på SSLUG-annouce. DKUUG kan måske også forsat søge efter
> frivillig arbejdskraft til arangementer.

Bestyrelsen nåede frem at
"Som hovedregel kan listen ikke anvendes til fast
annoncering af andre foreningers møder eller firmaers
begivenheder, men undtagelser vurderes gang for gang"

Grundlæggende synes jeg ikke at andre foreninger skal
annoncere på announce - men kommer der noget fra andre
foreninger, så er det det faglige indhold som primært
kommer til at bestemme om det alligevel skal ud.

Jeg synes Kelds mail ligger fint indenfor hvad SSLUG
selv kunne have afholdt.

> Dette her skal ikke ses som en derekte kritik af den pågældende indlæg.
> Mere som oplæg til debat af SSLUG's forhold til DKUUG efter at vi ikke
> længere er medlemmer.

Diskussionen er klart relevant, men det med medlemskab
er ikke korrekt.

MVH

"Unix? What's that? Is that like Linux?"