Re: [MISC] Re: [ANNOUNCE] KLID: Medlemsmøde omåben kildekode bogholderiprogrammet sql-ledger, 26. sept

Henrik:

> Her er jeg enig med Peter. Når SSLUG-medlemmer er
> stillet lige med alle andre, kan jeg ikke se nogen grund
> til at afvise det fordi det koster penge.

Nej, men KLID ville muligvis ikke miste helt så meget
goodwill, hvis de ikke i en besked til SSLUG's medlemmer
reklamerede med at andre kan komme billigere ind.

> Jeg ved ikke hvor grænsen skal gå. Hvis vi sætter en
> grænse der ikke er 0, kommer vi til at få jævnlige
> diskussioner om hvorvidt grænsen skal sættes op. På den
> anden side set er at arrangement som det aktuelle så
> billigt, at det måske ikke betyder noget.

Hvis man ser på <http://www.sslug.dk/liste/announce/> står
der ikke noget om prisniveauet. Det kritiske punkt er om det
er relevant for en væsentlig del af SSLUG's medlemmer (nok
underforstået "i deres egenskab af SSLUG-medlemmer"). Skal
der et prisniveau på? Kan vi stå inde for andre prisgrænser
end nul eller uendelig? (relevansen for SSLUG-medlemmer vil
nok effektivt svare til en grænse et stykke under uendelig)

> Hvad er det præcis DKUUG har ændret? Det synes jeg ikke
> jeg kan se af PTO's mail+henvisninger. SSLUG er stadig
> fora-medlem af DKUUG, men det betyder ikke at SSLUG's
> medlemmer får DKUUG-nyt (meget rimeligt) eller at
> SSLUG's medlemmer kan deltage i DKUUG's møder på lige
> fod med DKUUG-medlemmer, hvad er der tilbage i
> fora-medlemsskabet, at vi kan låne lokaler på Symbion
> gennem DKUUG?

At DKUUG kan reklamere med at SSLUG er fora-medlem. Hvis man
læser DKUUG's vedtægter findes der i øvrigt ikke noget der
hedder "fora-medlemsskab".

> Hvad med mødet med Keld om "DKUUG's historie" den 11.
> oktober, der står ikke nogen pris, hvad koster det?

I henhold til retningslinierne for sslug-announce må det
være gratis for SSLUG-medlemmer, hvis det er annonceret uden
pris på den liste.

Jacob
--
"Det er ikke livets hastighed jeg har noget imod.
 Det er den bratte afslutning til sidst." --  Stoffer