Re: [MISC] Re: [ANNOUNCE] KLID: Medlemsmøde omåben kildekode bogholderiprogrammet sql-ledger, 26. sept

Hanne Schmidt Vilmann <sslug@sslug> writes:

> Den står for KLIDs egen regning, det er ikke noget DKUUG har med at gøre
> !

Enig. DKUUG skal ikke dømmes på KLIDs tiltag. Det mener jeg dog heller
ikke er gjort her.

> Den synes jeg ikke er fair.

Enig. DKUUGs vedtægter er ikke fair.

Seriøst, det er ikke klart for mig hvad fora-medlemskabet præcist
medfører. Det står ikke nævnt i DKUUGs vedtægter, hvilket skabte tvivl
på DKUUGs generalforsamling i november 2000 om hvad SSLUG og BSD-DKs
status egentligt var.

(Nå men hvis jeg ønsker at diskuterer fora-medlemsskabet nærmere
formulerer jeg nok et indlæg på dkuugs debatforum)

Jeg mindes noget om 'gensidigt medlemsskab', men hvorvidt det skal
forstås transitivt eller ej ved jeg ikke. (Klid mener tydeligvis ikke
at det skal forstås transitivt eller også husker jeg det hele forkert)

Vi skal være glade for vores samarbejede med DKUUG. Jeg mindes ikke at
jeg har set dkuug bevæge sig ind det grænseområde vi diskuterer her,
det på trods af at DKUUG har mange arrengementer der er relevante på
samme måde som KLID-foredraget. For eksempel Rik Farrow-seminaret, som
ikke kostede 2500 kroner men 6000 kroner for 2 dage eller 9000 for 3
dage.

(Jeg taler kun om det seminar fordi jeg er jaloux på folk, der har
arbejdsgivere der bare betaler for sådanne arrangementer)

                                -- Allan Olesen på dk.edb.system.unix